Rynek smartfonów według danych IDC

Rynek smartfonów według danych IDC: Galaxy i iPhone wciąż na czele


Rynek smartfonów należy obecnie do najszybciej rozwijających się branż w skali globalnej. Według danych IDC (International Data Corporation) trzeci kwartał 2014 r. pozwala odnotować nie tylko znaczący przyrost wartości sprzedaży samych smartfonów, ale także dość znaczące zmiany w samej czołówce. O ile takie marki, jak iPhone czy kolejne generacje Samsung Galaxy wciąż trzymają się mocno, o tyle nieco niżej można zauważyć znaczące przetasowania.

 

iPhone, Samsung Galaxy - liderzy trzymają pozycję


Ostatnie dane IDC pozwalają stwierdzić, że liderzy rynku trzymają pozycję, choć i tu można zanotować pewne, dość znaczące wahania. Zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że każdy procent udziału w ogólnej sprzedaży to różnice na poziomie nawet setek milionów dolarów. Najwyższą pozycję na podium niezmiennie zajmuje Samsung i jego kolejne modele Galaxy - sprzedano ich prawie 78 mln, co oznacza blisko 24 proc. wszystkich smartfonów. Jednak jest to mniej o blisko 8 proc niż w trzecim kwartale minionego roku, a to już na pewno da do myślenia zarządowi tego giganta. W najbliższym czasie można się spodziewać intensyfikacji prac nad kolejnymi generacjami komercyjnego hitu, którym w ciągu kilku lat stawały się następujące po sobie modele Samsunga Galaxy. Blisko dwa razy mniej niż Samsung w omawianym okresie sprzedało Apple (modele iPhone 5, iPhone 6), a firma z nadgryzionym jabłkiem w logo dzierży obecnie blisko 12 proc. udziału w całym rynku. Analitycy IDC szacują, że sprawcą dobrego wyniku była długo wyczekiwana premiera iPhone 6 i iPhone 6 Plus - kupiono ich blisko 10 mln w trakcie pierwszego weekendu. Nie należy jednak bynajmniej zapominać o wciąż utrzymującym się popycie na nieco starsze, ale jak widać wciąż cieszące się uznaniem dziecko Apple - modele iPhone 5S i iPhone 5C.

 

Rynek smartfonów, a pozostali główni gracze (Huawei, LG, Lenovo, Xiaomi)


O ile w przypadku Samsunga i Apple sytuacja wydaje się być ciągle stabilna, to pozostali gracze wydają się ostro walczyć o każdy kawałek przysłowiowego tortu. Widać to zwłaszcza na rynkach dalekowschodnich, gdzie chińskie Xiaomi odnotowało znaczący (ponad 200 proc.) wzrost sprzedaży, zrzucając z ostatniego miejsca na podium Huawei. Tuż za nimi uplasowały się - obie firmy z nieco ponad 5 proc. udziałem w sprzedaży - Lenovo i LG. Analitycy przewidują, że dalsze ruchy w tym obszarze mogą być równie ciekawe jak ostatnio, więc kolejny kwartał może przynieść nowe, równie zaskakujące zmiany.

Powrót

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixelpixel